„Liczy się marka!” – fakt czy mit?

Choć mało kto się do tego otwarcie przyznaje, to marka dla każdego z nas ma znaczenie. Metka renomowanego producenta na odzieży, logo znanej na całym świecie firmy produkującej lodówki czy pralki to dla nas potwierdzenie jakości. Jeśli kierujemy się tym aspektem podczas kupowania sprzętów domowych, chemii czy ubrań, to tym bardziej powinniśmy zwracać uwagę na to, kto wyprodukował nasz kocioł c.o. Powód jest prosty – o ile w przypadku odzieży czy żywności jakoś przebolejemy rozczarowanie (wyblakłą po dwóch praniach bluzkę wyrzucimy po prostu do kosza), o tyle awaryjny kocioł będzie źródłem poważnych utrapień, co szczególnie dotkliwie odczujemy zimą. Poza tym urządzenie wykonane z komponentów niskiej jakości może też stanowić poważne zagrożenie dla naszego bezpieczeństwa.

Banalnie brzmi stwierdzenie, że na uznanie na rynku trzeba sobie zasłużyć, jednak tak naprawdę tylko te przedsiębiorstwa, które przemierzyły długą drogę wiodącą od uruchomienia produkcji do zyskania zaszczytnego miana „największych i najlepszych” wiedzą, jak wiele trudu to kosztuje. Dotyczy to szczególnie producentów zaawansowanych urządzeń grzewczych, w których – zwłaszcza w ostatnich latach – dokonano olbrzymiego technologicznego skoku naprzód, częściowo wymuszonego również przez zaostrzające się przepisy i normy dotyczące energooszczędności czy ekologii.
Firma ZGM ZĘBIEC S.A., z tradycjami sięgającymi lat 50. XX wieku, na pokonanie tego dystansu miała więc kilkadziesiąt lat, a o tym, że zrobiła to w błyskawicznym tempie i świetnym stylu najlepiej świadczą fakty. Kilkaset tysięcy urządzeń pracujących w domowych kotłowniach, pawilonach handlowych oraz małych firmach w całej Polsce i na świecie, kotły z 5 klasą, certyfikaty ECODESIGNU, certyfikaty i świadectwa badań przyznawane przez renomowane i liczące się niezależne instytucje badawcze, Złoty Certyfikat Rzetelności przyznany przez Krajowy Rejestr Długów, wdrożony Zintegrowany System Zarządzania, coroczny udział w programie „Rzetelna Firma” to zaledwie ułamek sukcesów, które ma na swoim koncie to przedsiębiorstwo.

Kto stoi w miejscu….
– Na chwilę obecną jesteśmy jednym z największych producentów kotłów centralnego ogrzewania w Polsce, jednak wobec tego faktu zachowujemy należytą pokorę. Wynika ona z faktu, że wypracowanie własnej, rozpoznawalnej marki nie jest nigdy stanem danym raz na zawsze, bo przecież renomę trzeba umieć utrzymać, co wcale nie jest zadaniem łatwym w XXI wieku, gdy ciągle produkuje się lepiej, szybciej, mając w horyzoncie widzenia coraz bardziej wygórowane wymagania konsumentów.
W jaki sposób ta jakość jest więc utrzymywana? Co jest motorem napędowym do nieustannego rozwoju? Z jednej strony są to przepisy unijne, wciąż zaostrzane, przy czym wcale nie jest to wymysł urzędników, którzy chcieliby utrudnić życie producentom. Każda kolejna regulacja dotycząca energooszczędności, emisyjności czy sprawności kotłów znajduje swoje ścisłe przełożenie na rzeczywistość, a ta jest bezwzględna. Brak dbałości o środowisko naturalne sprawił, że jeśli dziś nie wyhamujemy rabunkowej gospodarki i nie zaczniemy myśleć o tym, jak chronić zasoby naturalne i środowisko, to już w niedługim czasie zacznie nam brakować surowców, na których opiera się wiele gałęzi przemysłu. Zaostrzanie przepisów to bodziec dla producentów urządzeń grzewczych, „zmuszenie” ich do podejmowania nieustannej pracy nad udoskonaleniami technicznymi, które choć do pewnego stopnia odciążyłyby zieloną planetę.
Z drugiej strony – my sami, konsumenci – jesteśmy coraz bardziej wymagający. Jeśli nasi rodzicie i dziadkowie godzili się na to, aby kilka razy dziennie zbiegać do kotła węglowego i dorzucać paliwo, a potem, w pyle i brudzie czyścić palenisko, to dla nas jest to dziś nie do pomyślenia. Oczekujemy, że będziemy mogli sterować naszym kotłem z panelu umieszczonego w pokoju, a nawet za pośrednictwem smartfonu czy komputera z dowolnego miejsca na świecie; oczekujemy, że kocioł będzie sam się rozpalał i gasił, że sam będzie dozował paliwo, optymalizując jego zużycie, a jednocześnie – że będzie po prostu właściwie pełnił swoją rolę, czyli skutecznie ogrzewał dom/firmę/lokal.
– Te dwa aspekty: przepisy unijne i oczekiwania konsumentów wymagają od nas ciągłej pracy na produkowanymi kotłami i obmyślania coraz doskonalszych konstrukcji, które pozwolą na uzyskanie jeszcze lepszych parametrów spalania. Dlatego w naszej firmie zatrudniamy cały sztab inżynierów, projektantów i praktyków, którzy ściśle ze sobą współpracują. To właśnie oni odpowiadają za jakość produktów. Jednocześnie jesteśmy też świadomi, że wielkim błędem jest próba zaoszczędzenia na materiałach, dlatego stosujemy w kotłach tylko takie komponenty, które wielokrotnie przetestowaliśmy i sprawdziliśmy, zakupując je od zaufanych dostawców. Są to między innymi blacha kotłowa w typie P265GH o grubości 5, 6 i 8 mm, a elementy szczególnie narażone na wysoką temperaturę zawsze wykonywane są z żeliwa, co nie wszędzie jest standardem.
Takie podejście, niezmienne od wielu lat, przyniosło oczywiście wymierne efekty. Dziś urządzenia marki ZĘBIEC to „kotły-Mercedesy”, cenione za niezawodność, wieloletnią, bezproblemową eksploatację, doskonałe parametry pracy, ekologiczność. I nie jest to tylko slogan bez pokrycia, bo pewna swoich wyrobów firma daje na nie nawet 10-letnią gwarancję.
Składnikiem sukcesu, jaki firma ZGM ZĘBIEC odniosła na rynku jest też opieka na klientami, którzy zakupili kotły tej marki. Odpowiada za nią dział serwisowy, który pomaga w każdej sytuacji, aby w pełni zaspokoić potrzeby klientów związane z obsługą kotłów.

XXI wiek to czas rozwoju technologii i opracowywania urządzeń, które niejednokrotnie wprawiają nas w zadziwienie faktem, jak daleko potrafi sięgnąć ludzka myśl techniczna. Dotyczy to chyba każdej z możliwych branż, które wciąż ewoluują, usiłując sprostać naszym wymaganiom. Na rynku zostają więc tylko najlepsi, którzy w tym pędzącym naprzód świecie potrafią się odnaleźć i nie boją się podejmować kolejnych wyzwań. Tu nie ma miejsca na półśrodki, tu nie da się oszukać, bo rynek bardzo szybko wyłapie najmniejsze nawet niedociągnięcie. ZGM ZĘBIEC to firma, dla której synonimem sukcesu są praca, rozwój i ewolucja. I właśnie takie podejście sprawia, że dziś przedsiębiorstwo to niezaprzeczalnie wpisuje się w elitarne grono najlepszych.

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły